Botoks Nasıl Yapılır ?

Botoks Nedir ?

Botoks bir ilaçtır. Uygulandığı bölgedeki sinirleri ve kasları geçici olarak felç ederek işlemini yapamaz hale getirir. Bu da uygulandığı bölgede bir gerginlik ve daha pürüzsüz bir cilt elde etmenizi sağlar. Aslında dediğimiz gibi ilaçtır ve dozunu uygun kullandığınızda muhteşem sonuçlar elde edebilirsiniz.

Botoks Yılan Zehri midir ?

Botoks Clostridium Botulinum adı verilen bir bakteriden elde edilen bir toksindir. Yılan zehri gibi söylentilere itimat etmeyiniz. Halk ağzından ki bu söylentinin de nereden çıktığını açıkçası bizde bilemiyoruz.

Botoks Hangi Bölgelere Uygulanabilir ?

Botoks Yüzün aşa yukarı her alanı için kullanılabilir. Bunların dışında tedavi amaçlı başka branşlarda bu ilacı kullanır. Estetik cerrahi olarak biz topuklarda el terleme tedavilerinde koltuk altında aşırı terleme olan hastalarda sıklıkla yaparız. Çok kısa bir süre içerisinde hemen sonuçları gözlenir.

Botoksun Etkisi Ne Kadar Sürer ?

Botoks uygulandıktan sonra 24 saat içerisinde vücuttan atılır. Vücutta etkisini göstermesi ortalama 2 gündür. Bu süre sonrasında istenilen estetik sonuçlar gözle görülmeye başlar. Aynı zamanda bu etki 5-6 ay gibi ortalama bir süre devam eder. Vücut yapısı her hasta için farklıdır. Bazı hastalarda bu süre azalabilir de, artabilir de. Bu süre sonrasında işlemin yenilenmesi gerekir.

Botoks Mimik Kaybına Neden Olur Mu ?

Botoks tecrübeli ellerde mimik kaybına neden olmaz. Eğer abartı bir uygulama olmaz ise, bu botoksun yapıldığı bile insanlar tarafından fark edilmez. Mimik kaybı olması için bu uygulama çok sayıda tekrarlanmış olması lazım veya hastanın çok yaşlı olup, yaşlılığın vermiş olduğu deri sarkmaları bu durumu tetikler.

Botoks Yapılan Hastalarda Alerji Görülme Sıklığı

Botoks uygulanan bölgelerde alerji yapmaz. Bu uygulamayı yapmadan önce alerjik bir durum var mı yok mu diye de, bir tahlil yapılmasına gerek yoktur.

Botoks Morarmaya ve Ağrıya Neden Olur Mu ?

Botok uygulaması yapılırken minik iğneler ile işlem yapılır. Bu da hastaya çok az bir iğne sızısı verecektir. Bu yüzden ağrısız bir işlem diyebiliriz. Ayrıca uygulanan bölgede morarma şişlik görülme durumu yok denecek kadar az rastlanan bir durumdur.

Botoks Bazı Merkezler de Çok Ucuz Bunun Nedeni Nedir ?

Botoksun standart bir ücreti var. Bu ürün eğer bilindik firmalarda alınmadığı zaman yani cin üzerinden gelenler olursa fiyat ve maliyet ucuzlayabilir. Bir ucuz olma nedeni ise, botoks sulandırılarak yapılırsa tabi ki ucuz olabiliyor. En uygun dozda su ile karıştırılmaz ise, etkisi çok daha az sürer. Hasta memnuniyeti açısından da sıkıntılı bir durum olacaktır.

Botoks ile burun estetiği yapılabilir mi

Botoks uygun dozda uygun bir yöntem ile borun bölgesine verilir ise, burunda bir miktar yukarıya doğru bir kalkma sağlanabilir.

Botoks Etkisi Veren Sebze ve Meyveler

Estetik olarak bir ilaç ile botoks yapıldığı gibi doğal yollardan botoks etkisi veren bazı gıdalarda vardır. Bunlar ; Muz, Çilek, Salatalık, Domates, Mantar, Havuç da botoks etkisini veren gıdalar arasında yer alır.

Botoks İş Hayatını Etkiler Mi ?

Botoks maddesi ortalama olarak yarım saat süren bir işlemdir. Çalışan hastalar öğle arası molasında bile bu işlemi rahatlıkla olabilir. İşlem sonrasında ise normal iş yaşantısına devam eder. Düzgün ellerde yapılan botoks çalışma arkadaşları arasında bile belli olmaz. İşlem sonrasında doktorun yönlendirmeleri ile birkaç şeye uyarak süreç konforlu geçmesi sağlanır.

Botoks Kırışıklıkları Giderir Mi ?

Botoks zaten kırışıklık gidermek için yapılır. Çok derin çizikleri botoks değil de dolgu malzemeleri kullanarak giderebiliriz. Her durumda yüzde bulunan derin çukurluklar ve çizgiler en nihayetinde giderilebilir.

Botoks Uygulaması Sağlık Bakanlığınca Yasal Mı ?

ABD`de FDA tarafından onaylanmış Türkiye de de kullanımı yasal bir ilaçtır. Kullanımında sağlık açısından zararlı hiç bir zararlı madde yoktur.

Botoks Miğren Ağrılarına İyi Gelir Mi ?

Botoks miğren hastalarına çok iyi gelmektedir. Yapıldıktan sonra ağrıyı kesmek ile kalmaz, bir daha ağrının da tekrar olmaması için ilaç elinden geleni yapar. Az da olsa ağrıyı gidermediği hastalar da olur.