Koltuk Altı Botoks

Koltuk altı botoks uygulaması terlemeyi engellemek için yapılır. Başarı oranı yüzde yüze yakındır. Yani uygulanan bölgede terlemeyi kesinlikle engeller. Bu yüzden sıklıkla yaz aylarına yakın genelde hastalarımızın rutin olarak yaptırdığı işlemler arasındadır.

Nasıl Yapılır ?

İşlem oldukça basittir. Koltuk altında ki kıllı bölgenin içine azar azar dozlarla paylaştırılarak yapılır. İşlem süresi 15 dk geçmez. İşlemden birkaç saat sonra hemen etkisini gösterir. o bölgede ki sinirleri geçici olarak felç ettiği için, terleme bezleri çalışmaz. Bu çalışmama da terleme olmasına izin vermez. Mantık düze ve işlem olarak da basit bir işlemdir. Bu işler ile sinirler geçici olarak felç olur. Yani kalıcı etki bırakmaz.

Etki Süresi Ne Kadardır

Etki süresi her hastada farklıdır. Ama ortalama olarak 6-8 ay arasında bir etki süresi vardır. Her hastanın vücut yapısı farklıdır. Bu yüzden işlemin etki süresi ile alakalı olarak net bir süre vermek doğru olmaz. Bu süre sonrasında isterse hasta işlemi tekrarlar. Yani terleme tedavisi bu şekilde süre gelir. Tam ve kalıcı bir çözümü yoktur. Ayrıca günümüzde halk arasında uydurulmuş olan botoks yılan zehiridir gibi söylentilere de kulak vermemeniz gerekir. Çünkü botoks tıpta çoğu hastalıklarda kullanılan bir ilaçtır.

Botoks Vücuda Zarar Verir Mi

Botoks uygulanan bölgeye bir zarar vermez. Yani kalıcı bir hasara neden olmaz. Ortalama olarak 7 ay sonra kişi tekrar terlemeye başlar. Tekrarlanmaması halinde ise, hasta hiç işlem görmemiş gibi terlemeye devam eder. İlacın yaptığı sadece geçici sinir kaslarının felç edilmesidir. Hastaya kalıcı bir zarar bırakmaz.

Koltuk Altının Terlemesinin Kişiye Verdiği Rahatsızlıklar

Koltuk altı terlemesi özellikle yaz aylarında kişiye oldukça zarar verir. Kokması terin kişiyi rahatsız etmesi gözle görülen rahatsızlıklar arasındadır. Bazı insanlar da çok aşırı terler. Aşırı terleme hastalığı olan bu kişiler de bu işlem tedavi niteliği taşır. Aynı zamanda etrafa da daha az zarar vermek kokmamak da kişinin aile ve iş yaşantısında kendine güvenini arttıracak unsurlar arasında yer alır.

Her Hastaya Uygulanabilir Mi

Aslında bütün herkese bu işlem uygulanabilir. 18 yaşını doldurmamış kişilerde anne ve baba onayı olması gerekir. Bunun dışında bir kısıtlama içermez. Yalnız bu botoks ilacına alerjisi olan az da olsa bazı hasta gurupları vardır. Bu guruplar önceden doktor tarafından hastanın öyküsünden ortaya çıkacaktır. Bu guruba da bu işlemi yapmak tehlikeli olabilir. Alerjisini arttırabilir. İşlem yapılan alanda kızarıklıkların fazla olması morarma gibi durumlara yok açabilir.