Meme Dikleştirme

Meme dikleştirme genelde memesi küçük olan kadınlarda ve doğum yapmış kadınlarda uygulanan estetik bir işlem. Eğer meme yağ dokusu yeterli ise, deri düzenlemesi ve meme başı dizaynı ile sonuçlanır. Eğer meme yağ dokusu yeterli değil ise, bir silikon protez konularak meme hacmi verilen bir ameliyattır.

Meme Dikleştirme Ameliyatı Nasıl Yapılır ?

Meme dikleştirme ameliyatı genel anestezi altında yapılan bir ameliyat. Bunun içinde tam teşekküllü bir hastane seçilmesi gerekir. Burada hasta yaklaşık olarak 2 saat ameliyatta kalacaktır. Bu süre sonrasında hastanede de bir gece kalarak hastanın kontrol altında tutulması gerekir. Eğer yağ dokusu yeterli bir hasta ise, meme başından aşağıya yaklaşık 6 cm lik bir kesi atılarak meme açılır. Buradan fazla yağ dokusu alınır. Meme başı yeniden şekillendirilerek konumlandırılır.

Eğer hastanın memesindeki yağ dokusu yeterli değil ise, iki teknik düşünülür. Bunlardan bir klasik silikon protezdir. Bir diğeri ise, hastanın kendi yapından alınarak memeye yağ transferi yaprak memeye dolgunluk kazandırmaktır. Bu yöntemlerden biri hastanın fiziksel yapısına göre tercih edilir. Bu tercih sonrasında ameliyata hasta alınır.

Ameliyat Sonrası Yaşananlar

Meme dikleştirme ameliyatı sonrasında güçlü ağrı kesiciler verilerek hastanın ağrı ve sızısı engellenir. Bu belirli bir süre devam eder. Gerekli hallerde sinir blogları ile de hastanın ağrısı sıfıra indirilebilir. Ameliyat sonrasında 4-5 gün hasta iş hayatına geri dönebilir. Bu süreçte kesinlikle ağır kaldırmamalı kendini büyük bir titizlikle dikkat etmelidir. Bu süreç 30 gün sürer. Bu esnada gerekli hallerde cinsel diyet bile uygulanması gerekebilir. Duş alınması bir kaç gün sonradır.

Kendi Yağından Meme Dikleştirme

Hastanın kendi yağı alınarak, memeye transfer edilmesi işlemidir. Her hastaya uygulanmaz. Büyük ölçüde bir meme isteniyor ise, tercihimiz yine bu yöntem olmayacaktır. Yağ enjekte edilerek uygulanan bu yöntem kalıcı değildir. Mutlaka bir miktar yağ erimesi meydana gelecektir. Ayrıca 6-7 sene sonra hasta vücudu bu yağı bir şekilde vücuttan atmaya başlayacaktır. Bir güzel yanı memenin büyüklüğünü istediğiniz zaman daha da büyütebilme opsiyonudur.

Meme silikonu kullanımında bu mümkün olamıyordu. Bu yüzden bu yöntem bir noktada avantaj sağlayan bir işlemdir. Ama kesin net sonuç istiyorum diyen hastalarımıza da meme silikonu en uygun tercih olacaktır.

Meme dikleştirme ameliyatı sonrasında mutlaka bir ameliyat izi kalır. Bu kalan iz ilerleyen zamanlarda belli belirsiz hale gelecektir. Ama tamamen gideceğini söylemek biraz doğru olmayacaktır. Hastanın bulgularına göre bazen tamamen yok olduğu görülmektedir. Ameliyat izini kafasına takan hastalarımız için ayrıca ameliyat sonrası işlemler vardır. Jel kullanımları ile izin daha hızlı belli belirsiz hale getirmek gibi bir çok uygulama mevcuttur. Bu muayene sonrasında fiziki yapınıza göre tercih edilecek yöntemlerdir.