Meme Küçültme

Meme küçültme ameliyatı, meme boyutu normalden fazla olan kadınlar için uygulanan estetik bir ameliyattır. Estetik açıdan yapılabildiği gibi, tedavi amacı ile de yapıyoruz. Çok büyük memeler bir kadının yaşantısını nasıl etkilediğini makalenin devamın da anlatıyor olacağız.

Meme Küçültme Ameliyatı Nasıl Yapılır  ?

Meme küçültme ameliyatı genel anestezi altında yapılan bir ameliyattır. Ortalama ameliyat süresi 3 saat civarındadır. Bu süre sonrasında bir gün süre ile hastanede kalınması gerekiyor. Ertesi gün evine dönmesine herhangi bir sorun yok ise izin veriyoruz.

Ameliyat meme içinde ki yağ dokusunun dışarıya alınarak meme derisinin daha gergin bir şekilde kesilip tekrar dikilmesi ile gerçekleşiyor. Bu işlem için meme altından bir kesi atılarak genelde yapıyoruz. Ama meme başında ki kahverengi alandan da girilerek ameliyat yapılabilir. Bu tamamen cerrahın tercihine bağlı olarak değişen bir durum. Hangisinde elinin daha iyi olduğuna cerrah karar verecektir.

Meme Küçültme Ameliyatı Sonrası

Ameliyatın bitmesine yakın hasta ayılmadan çeşitli ağrı kesiciler yapıyoruz. Bu hastanın ağrı veya sızı hissetmemesine neden oluyor. Ayrıca göğüs bölgesine de sinir blogu uygulaması ile bir kaç gün hastanın konforu sağlanıyor. Ameliyat sonrasında 3-4 gün sonra çalışma hayatına dönmesine izin veriyoruz. Ama eğer ağır kaldırması gereken bir iş ise, 30 gün süre ile kendisine dikkat etmesi gerekiyor.

Ameliyat sonrasında duruma göre bir kaç kontrol yapılması gerekebilir. Bu kontrollerde meme asimetrisi rutin bakım gibi bir kaç yapılması gereken işlemler var. Bunun dışında hastanın eğer ağrısı veya sızısı var ise, çeşitli çözümler ile durum düzenlenebiliyor.

• Meme Küçültme Ameliyatı Kimlere Yapılmalı
  • Aşırı büyük memelere bağlı olarak sırt ve boyun ağrısı olan kadınlara
  • Aşırı büyük memelerden dolayı meme kıvrımında mantar olan hastalara
  • Büyük memeye bağlı olarak yorulma ve üzerinde yük hisseden kadınlara
  • Bunların dışında estetik olarak bu görüntüyü beğenmeyen ve vücut yapısına uygun bir memeye sahip olmak isteyen hastalara

Bu nedenlerden ötürü kadınlarda meme küçültme ameliyatı yapılabiliyor. Meme büyütme ameliyatına nazaran daha zor geçen ameliyatlar arasında. İki memenin asimetrisini tutturmak zorundayız. Ayrıca vücut yapınıza uygun en ideal meme boyutunu hesaplayıp, ameliyat esnasında bunu başarmamız gerekiyor.

Meme Ne Kadar Küçültülmeli

Meme küçültme ameliyatı olmak isteyen kadınlar genelde çok büyük göğüslere sahip oldukları için psikolojik olarak çok küçük memeler ister. Genelde de istekler baya bir küçük olmasından yanadır. Burada dikkat edilmesi gereken bir durum vardır ki her hastanın vücut ve göğüs yapısı bir değildir. Bu yüzden her hastaya aynı ölçüde meme dizayn edilmez. Hastanın omuz genişliğinden turunda kilosuna kadar bir hesaplamaya bağlı olarak bir ameliyat gerçekleştirmek gerekir.

Bu yüzden biz hastayı muayene ettikten sonra bu kriterleri göz önüne alarak hastalarımıza en ideal göğüs ölçüsünün hangisi olacağı hakkında bilgi veriyor. Genelde de bizim ideal ölçümüz ameliyat esnasında uygulanıyor. Ama bunu kabul etmeyen ve vücut yapısına uygun olmasa bile gene de çok küçük memelere sahip olmak isteyen kadınlara da bu ameliyatı tabi ki istekleri doğrultusunda gerçekleştiriyoruz. Ama biz uyarımızı yaparak onlara en ideal göğüs ölçüsünün ne olduğunu söylememiz etik çalışma adabı olarak olması gereken bir şart.