Üst Yüz Germe

Üst yüz germe ameliyatı, kaşların düşüklüğü, alın bölgesinde olan kırışıklık ve sarkmaların giderilmesi ve ayrıca üst göz kapağında ki sarkma ve yağ birikmesi gibi sorunları gidermek amacı ile yapılan bir ameliyattır. Ameliyat genel anestezi altında hastane ortamında yapılması gerekir.

Üst Göz Kapağı Ameliyatı Nasıl Yapılır

Üst göz kapağı bölgesinde alın germe göz kapağı estetiği ve kaş kaldırma ameliyatlarından herhangi biri veya bir kaçının hastaya uygulanması ile yapılır. Gerekli durumlarda ise, botoks ve dolgu uygulamalarına da gidilir. Bu uygulamalar hastanın ihtiyaçlarına göre belirlenerek şekillendir. Mutlaka bir muayene süreci geçirilmesi gerekir. Bundan sonra ise, ameliyat sürecine gidilir. Hastane şartlarında ameliyat yapılır. Kombine yapılan ameliyatların sayısı yükseldikçe ameliyat süresi de buna bağlı olarak yükselir.

Ameliyat öncesinde ameliyatın tekniğinin belirlenmesi gerekir. Bu açık veya kapalı teknik olmak üzere iki tanedir. Bu tekniklerin seçilmesi ile ameliyat süreci başlar. Endoskopik dediğimiz cilt altına kamera sokularak yapılan ameliyatlar son dönemde sıklıkla tercih ettiğimiz yöntemler arasındadır. Bu tekniklerin kullanımı ile cilt altı ameliyat esnasında görülerek daha başarılı sonuçlar elde edilebilir. Müdahale edilecek alan net bir şekilde ameliyatı yapan doktor tarafından görüleceği için müdahaleler daha başarılı hale gelir.

Ameliyat Öncesi

Ameliyat öncesinde bir gün süre ile başka bir rahatsızlıktan dolayı alınan ilaçlar kesilmelidir. Ayrıca kanı sulandıran aspirin gibi ilaçların tüketilmesine de bir hafta önceden ara verilmesi lazımdır. Sigara içen hastalarımızın bir hafta öncesinden sigarayı kesmeleri elzem önem arz eder. Ameliyat olunacak günün öncesinde ki 12 saat bir şey yenmemelidir. Ameliyat öncesinde bazı tahliller ile ameliyatın engelleyen bir durum var mı yok mu diye testler yapılır. Bazı durumlarda ise, ileri düzey testler yapılabilir. Bunlar ameliyat öncesinde bir saat önce bile yapılsa olabilir. Hastaneye ameliyata gelirken yanınızda bir refakatçi bulunması hasta için lazımdır.

Ameliyat Sonrası

Ameliyat sonrasında 4-5 saat sonra hasta yemek yiyebilir. Bu hastanın durumuna bağlıdır. Ayrıca bir hafta kadar yüzünde bandaj uygulaması yapılabilir. Ameliyattan ötürü yüzde şişlik ve ödemler olabilir. Bu beklenen doğal bir neticedir. 3-4 hafta sonra tamamen geçer. Ameliyat sonrasında yüzde ki gerginlikten dolayı hafif ağrılar hissedilebilir. Buda doğaldır. Bu süre içerisinde bazı ağrı kesiciler ile ağrı düşürülür ve düşünüldüğü kadar çok bir ağrı hissedilmez.

Üst Yüz Germe Ameliyatı Ne Kadar Kalıcıdır

Ameliyatın kalıcılığı genel olarak vardır. Bu uzun yıllar etkisini yitirmez. 10 yıl kadar bir süre yüzde sarkma olamaz. Ama bu süre sonrasında yaşlanmaya bağlı ve yer çekimi nedeni ile yüzde tekrar sarkmalar olabilir. Ameliyatın tekrarlanması genel olarak yapılabilir bir sakınca görülmez. Bu ameliyat kişiyi kesinlikle genç bir görünüme kavuşturmak için yapılır. Bu sürede ise, zaten oldukça yaşınızı gizlemiş olacağınız için genelde tekrarlanması pek istenmez.